Otázka na tělo: Má ještě smysl chodit na konference o marketingu?

V minulosti bylo marketingových konferencí jako šafránu. V podstatě šlo o exkluzivní záležitost a nepsanou povinnost všech, kteří se v oboru či v jeho těsném okruhu nějakým způsobem angažují. Postupem času se však situace obrátila – seznam plánovaných akcí je podstatně delší a konají se i v menších městech.

Z pohledu potenciálního účastníka si velký počet konferencí nelze stěžovat. V čem ale může být problém? Ceny vstupenek bývají vysoké a jen některé akce mají dostatečnou informační hodnotu. Účast má proto smysl jen v případě pečlivého výběru.

Buzzwordy lákají, ale chybí kvalitní řečníci

Pořádání konference není snadná záležitost. Co však téměř všichni organizátoři pochopili a přijali za své, je používání oblíbených trendy termínů (tzv. buzzwords). Jejich prostřednictvím lákají nadšence, kteří se chtějí dozvědět něco nového – obvykle se však dočkají pouhé omáčky či příkladů absolutně odtržených od reality.

Co z toho plyne pro vás? Navštěvujte pouze konference, na kterých se vystupují inspirativní řečníci. Než zaplatíte nemalou částku za lístek, zjistěte si o daném tématu i o spíkrech alespoň základní informace.

Na druhou stranu se stalo pravidlem, že téměř vždy někdo překvapí. Dejte proto šanci také komorněji laděným přednáškám a úzce profilovaným tématům.

Networking většinou stojí za to

Podstatou networkingu je tvoření sítě kontaktů. A napadá vás příhodnější místo, než konference? V době přestávky mezi jednotlivými přednáškami či na párty po skončení hlavního programu poznáte zajímavé lidi a s trochou štěstí navážete kontakty, které vám mnohonásobně vrátí částku utracenou za vstupenku.

Resumé? Pronájem konferenčních prostor v Praze sice využívá kde kdo a zdaleka ne všechny konference stojí za pozornost – přesto se vám některou z mnoha akcí čas od času vyplatí navštívit byť jen proto, abyste se seznámili s novými obchodními partnery či klienty.