Velký test zimních pneu 205/55 R16. Které jsou top 3?

Sháníte zimní pneumatiky o rozměrech 205/55 R16, ale ztratili jste se v široké nabídce značek? Pak se vám budou hodit výsledky velkého testu, který provedli odborníci ze známého Autoklubu ČR. Redaktoři otestovali rovnou padesátku zimních dezénů a pro zajímavost do srovnání zařadili i celoroční a letní plášť. Jak výsledky dopadly?

Komplexní test, který ukázal realitu

Srovnání zimních pneumatik většinou nezahrnuje takové množství dezénů – Autoklub ČR pojal test velmi důkladně a otestoval snad všechny značky, které jsou aktuálně na trhu. V žebříčku tak najdete prémiové gumy, střední třídu i podezřele levné pneu z Číny.

Redaktoři Autoklubu ČR testovali brzdné vlastnosti všech padesáti pneumatik na mokré vozovce. Do dalšího kola – měření brzdné dráhy na sněhu – postoupily pouze dezény, které na mokré vozovce při rychlosti 80 km/h zastavily do 40,7 m. Tato hodnota odpovídá 119 % výsledku výherce testu. Dvacet nejlepších pneumatik bylo podrobeno podrobnějšímu přezkoušení ve 14 kategoriích.

Dobrá zpráva pro příznivce českých „barumek“ je, že se mezi nejlepší desítku probojovala pneu Barum Polaris 3. Podle redaktorů nabízí vynikající poměr ceny a kvality.

A které zimní pneu 205/55 R16 obsadily první tři místa?

1. místo – Continental WinterContact TS 860

Překvapení se nekonalo. První příčku obsadila pneu Continental WinterContact TS 860. Nutno podotknout, že nasadila laťku vysoko – jako jediná nedostala v žádné disciplíně 3+. A na mokru měla lepší brzdnou dráhu než testovaný letní dezén.

Pokud vám jde o perfektní reakce na řízení, vyvážené jízdní vlastnosti a nízkou spotřebu, máte jasno. Nástupce neméně úspěšného dezénu s označením TS 850 je jasným vítězem a jedinou nevýhodou je poněkud vyšší cena.

2. místo – Michelin Alpin 5

Chystáte se na hory? Pneu Michelin Alpin 5 nedostala své jméno bezdůvodně. Francouzský dezén exceloval na zasněžené vozovce a dobře si vedl také na mokré a suché vozovce. Redaktoři Autoklubu ČR ocenili nízkou hlučnost, odolnost vůči aquaplaningu a nadprůměrné brzdné vlastnosti na mokré vozovce. Naopak vytkli horší jízdní komfort. Přesto jde o velmi dobrou volbu pro každého, kdo vyžaduje špičkové vlastnosti bez větších kompromisů.

3. místo – Goodyear UltraGrip 9

Třetí příčka připadla „goodyearkám“. Konkrétně dezénu UltraGrip9, který zabodoval vyváženými vlastnostmi na mokré i zasněžené vozovce. Autoklub ČR zdůraznil nízký valivý odpor, a tedy nízkou spotřebu. Googyear UltraGrip 9 nemají žádný zásadní nedostatek – snad jen nižší kilometrový nájezd.

Co se týče zmíněného experimentu s celoroční a letní pneu, výsledky dopadly dle očekávání. Letní pneu vynikala na suchu a mokru (vyjma aquaplaningu), ale propadla na sněhu. Celoroční dezén na mokru neoslnil, ale překvapivě skončil předposlední také v ovladatelnosti a slalomu.

Shrnuto a podtrženo, bezpečnou jízdu v chladných měsících zaručí pouze zimní pneumatiky.